Tik tok...doet de klok

18 juli 2017 - Lage Zwaluwe, Nederland

Langzaamaan tikken de dagen weg en komt 17 september steeds dichterbij. Nog heel even wachten en dan mag ik aan de slag bij I Care!

Ik vind het heel bijzonder dat in een tijd waarin mensen zo verdeeld zijn en 'wij' vaak niet bestaat, ik zo veel lieve mensen om mij heen heb die mij zo steunen. Het is niet in woorden uit te drukken hoe dankbaar ik iedereen ben! Doneren kan uiteraard nog steeds op: NL59 RABO 1025 7396 55.

Vandaag contact gehad met een medewerkster van I Care, Anne. Zij heeft een aantal foto's meegestuurd. Op deze foto's zijn de straatjongens te zien die aan het genieten zijn van een ontbijt bij het Hope Center. Hier krijgen de jongens basisverzorging, 2 maaltijden per dag, kunnen ze zich douchen, kleren wassen en is er mogelijkheid om lessen en recreatie te volgen.

Vervolgens kunnen de jongens het Rehabilitatie-programma volgen. I.v.m. privacy zijn hier geen foto's van.

In het Aftercare programma krijgen de gezinnen(als het voor de kinderen veilig is om terug te keren) begeleiding van professionals. Via het project krijgen zij voedsel en andere benodigdheden om een nieuwe weg in te slaan(zoals een schooluniform voor de kinderen). Ook hier zal ik wat foto's van toevoegen.

Ik moest jullie van Anne namens de kinderen een dikke knuffel geven. Je merkt dat ze blij zij met alle kleine gebaren.

Eigenlijk heel gek, dat deze kinderen uit kunnen kijken naar een maaltijd en de mogelijkheid voor een knuffel en wat liefde. Het gevoel dat je gezien wordt. Hier mag ik me soms wat bewuster van zijn. Is allemaal zo vanzelfsprekend.. Uiteraard kunnen niet alle problemen opgelost worden..die illusie heb ik ook niet. Wel is het mogelijk om dankbaar te zijn voor hetgeen wat we hebben. Geef anderen een knuffel en wat liefde als zij gezien willen worden. Die kleine stapjes maken dat 'wij' toch een beetje dichterbij komt.

Ik kwam een tijdje geleden op internet een zin tegen die ik graag met jullie wil delen:

De dag is een cadeautje. Een verrassing met een grote strik. En de gelukkige ontvanger, dag in, dag uit, ben ik.

Geniet van deze mooie zomeravond.

Een lieve knuffel(en wat liefde),

Mandy

I Care boys enjoying breakfast at the Hope Centre IMG_1609 Reunified and back at schoolAftercare beneficiaries receiving their food parcels_

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corina Hermus:
    18 juli 2017
    Succes met de voorbereidingen, ik zie uit naar je verhalen.
  2. Janet:
    20 juli 2017
    Dat wordt een een hele reis/ervaring Mandy. Heel veel plezier en veel succes.
    Wij volgen je via je blog