Het aftellen is begonnen

7 september 2017 - Lage Zwaluwe, Nederland

Lieve papa,

Het aftellen is begonnen. Volgende week zondag vertrek ik al richting Zuid-Afrika. Gemengde gevoelens op een dag als deze. Precies 3 jaar geleden liet je je lichaam los om een nieuw avontuur ergens anders te beginnen.

Ik heb m'n diploma gehaald! Ook voor jou soms een koppijn-dossier, haha! Ik had gedacht dat ik die dag emotioneel zou zijn omdat ik het niet met je kon delen, maar ik heb gemerkt dat alleen vreugde mijn hart vulde. Dat betekent niet dat ik je niet mis, maar dat ik een warm gevoel krijg als ik aan je denk. Ik denk aan hoe je was, aan je liefde en aan je stem.

En nu gaat er een nieuw avontuur beginnen. Het liefst zou ik morgen op het vliegtuig stappen. Ik wil de kinderen leren dat je het verleden niet hoeft te vergeten, maar dat de scherpe randjes echt verdwijnen. En dat de vreugde in hele kleine dingen te vinden is. Problemen en verdriet mogen er zijn, ze mogen alleen het leven niet overschaduwen.

Zoveel lieve mensen hebben een donatie gedaan! Een warme deken! Ik mag meer dan 3000 euro meenemen. Wat een prachtig bedrag! Ook veel bedrijven hebben mij gesponsord (even een korte opsomming, ik hoop dat ik niemand ben vergeten):

- Jumbo, Lage Zwaluwe

- Eetcafé Hier is 't, Lage Zwaluwe

- Bakkerij Bakker, Lage Zwaluwe

- Tandartsenpraktijk Uitert, Lage Zwaluwe

- Cafetaria de Zwaluw, Lage Zwaluwe

Zo veel lieve mensen. Mensen die meeleven met dit project. Mijn dank is groot voor al die particulieren die ook een steentje hebben bijgedragen aan dit mega hoge bedrag. Meeleven met de kinderen. Ik ga een stukje Zwaluwse trots meenemen naar Zuid-Afrika. Wat trots kunnen we ALLEMAAL zijn. Nu al!

Ik weet zeker dat jij ook trots bent.. op het dorp, op Peter en mama, op mij. Wil je me beschermen tijdens mijn reis? Over mijn schouder meekijken? En zelf ook een beetje genieten? Kijk je nog even niet naar de rotzooi in m'n kamer? Volgende week ruim ik echt op, hihi.

Ik hou van je. Groeten aan de andere Zwaluwnaren daarboven.

Een dikke kus,

je dochter

1. Tonnie van Strien:
    7 september 2017
    Nu gaat het grote avontuur beginnen, ik hoop dat je heel veel voldoening en heel veel pleziervdaar in je wek gaat vinden, succes Mandy en we blijven je volgen. Xxxxxx
  2. Juul:
    7 september 2017
    Mandy echt mooi geschreven en het gaat zeker goedkomen!! Weet ik zeker super veel succes met de laatste voorbereidingen! Ben benieuwd naar je volgende verslag
  3. Nella Lucas:
    8 september 2017
    Lieve Mandy,
    Wat mooi dat je nog zo'n contact hebt met je vader. Lees ontroerd je brief aan hem. Je geloof dat er meer is dan we kunnen zien, maar ook je geloof in mensen en dat we met elkaar kunnen werken aan een betere wereld zal je vast veel kracht geven.
    Lieve groet,
    Nella Lucas
  4. Hannie Verwijmeren:
    8 september 2017
    Heel veel succes Mandy!!
  5. Jan luijten:
    9 september 2017
    Mandy veel succes maar vooral ook veel plezier. Ik weet zeker dat je pa trots op je is.
  6. Ineke Stigter:
    18 september 2017
    Goede reis Mandy! Veel succes en geniet van je tijd daar in dat prachtige land!
  7. Anouk van Nunen:
    18 september 2017
    Veel plezier Mandy! Ze gaan daar zeker boffen met je komst. Ik volg je avonturen graag. En heb alle vertrouwen in je dat je er iets moois van gaat maken.